Otevřený dopis Asociace speciálních pedagogů ČR ministrovi školství
Asociace speciálních pedagogů ČR otevřeným dopisem upozorňuje ministra školství na zhoršující se situaci ve financování a personálním stavu speciálních pedagogů v českých školách.
Stále více a více žáků potřebuje odbornou podporu při korigování jejich chování a psychického stavu. Mnozí se jen obtížně vyrovnávají se situacemi ve školním prostředí. Ve školách je stále více žáků s diagnózou ADHD / ADD, tedy s poruchami pozornosti, soustředění často spojenými s hyperaktivitou a sníženým sebeovládáním a bohužel, stále více žáků s poruchami chování.
Pořád jsou však z hlediska financování přehlíženi speciální pedagogové a psychologové ve školách a školských zařízeních, bez jejichž odborných intervencí by mnozí učitelé nebyli schopni žáky naučit ani to nejobecnější. Přitom je těchto profesionálů zoufale málo. Stejně tak se nedostává potřebné pozornosti pedagogickým pracovníkům ve školských zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy…
ČMOS PŠ plně podporuje požadavky Asociace speciálních pedagogů ČR a požaduje zvýšení platů v roce 2025 všem ostatním pedagogickým pracovníkům, kterých je 46 295.
V příloze naleznete celý otevřený dopis PaedDr. Jiřího Pilaře, předsedy Asociace speciálních pedagogů ČR, ministrovi školství.