Znevýhodnění studenti čelí riziku horšího vzdělání
Organizace OECD zveřejnila výsledky šetření PISA 2018 Svazek V. Tato zjištění se týkají hlavně studentů ze znevýhodněného prostředí.
PISA 2018 Svazek V vychází sice z dat sebraných v minulosti v rámci PISA 2018, ale analýza sebraných dat v tomto svazku obsahuje nová zjištění, která pomáhají komentovat údaje a poznámky i z minulého svazku PISA.
Tato zjištění se týkají hlavně studentů ze znevýhodněného prostředí.
Šetření PISA 2018 Svazek V například zjistilo, že
- patnáctiletý student ze socio-ekonomicky znevýhodněného prostředí čelí třikrát většímu riziku, že bude opakovat ročník ve škole, než jeho vrstevník pocházející ze zvýhodněného prostředí, a to i za předpokladu, že oba studenti dosáhli v měření PISA stejného výsledku ve čtení a porozumění textu.
- studenti ve školách, které dělí třídy podle schopností jednotlivých studentů, dostali v měření PISA o 8 procentních bodů méně, než studenti ze škol, kde jsou třídy smíšené, bez ohledu na schopnosti jednotlivých žáků.
- 27 % studentů se vzdělává ve školách, jejichž ředitelé řekli, že vzdělávání na těchto školách čelí negativním následkům toho, že školy mají nedostatek pedagogických pracovníků, a 33 % studentů se vzdělává ve školách, které čelí negativním následkům toho, že mají nedostatek nepedagogických pracovníků.
Podrobnější informace a celé vydání PISA 2010 Svazek V najdete v následujícím odkazu:
Vložil uživatel admin. dne 01.10.2020 v 13:49.